کد خبر : 208232
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 17:30

بلومبرگ: چین میلیاردها دلار به هواوی می ریزد تا آن را به یک غول تراشه تبدیل کند

بلومبرگ: چین میلیاردها دلار به هواوی می ریزد تا آن را به یک غول تراشه تبدیل کند

به گزارش قالب نیوز و به نقل از گسمارنا به گزارش بلومبرگ، هواوی در حال توسعه یک شبکه تراشه خودکفا با کمک فعال دولت چین است. بر اساس تحقیقات این نشریه، یک صندوق سرمایه گذاری دولتی شهری در شنژن تنها با هدف قرار دادن هوآوی به عنوان مرکز یک شبکه بزرگ با متخصصان نوری، توسعه دهندگان

Huawei HQ

به گزارش قالب نیوز و به نقل از گسمارنا به گزارش بلومبرگ، هواوی در حال توسعه یک شبکه تراشه خودکفا با کمک فعال دولت چین است. بر اساس تحقیقات این نشریه، یک صندوق سرمایه گذاری دولتی شهری در شنژن تنها با هدف قرار دادن هوآوی به عنوان مرکز یک شبکه بزرگ با متخصصان نوری، توسعه دهندگان تجهیزات تراشه و تولیدکنندگان مواد شیمیایی تاسیس شده است.

HQHuawei HQ هوآوی
به گفته دو منبع، تصمیم برای تبدیل هواوی به نیروی پیشرو با دستور مستقیم بالای دولت گرفته شده است. دولت حتی از سازنده خواست تا میت ۶۰ را زودتر از زمان برنامه ریزی قبلی به عنوان پاسخی به سفر جینا ریموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده به چین عرضه کند.

گوشی های هوشمند هواوی میت ۶۰ دارای چیپست ۷ نانومتری Kirin 9000S ساخت چین هستند. ما چندین سوال برای نمایندگان هوآوی در مورد SoC ارسال کردیم، اما آنها هر بار از اظهار نظر خودداری کردند. خودی ها می گویند چیپست ۷ نانومتری که توسط SMIC ساخته شده است، نشان می دهد که چین تقریباً پنج سال از پیشرفته ترین فناوری فعلی عقب است.

هدف از کنترل صادرات توسط ایالات متحده این بود که چین را حداقل هشت سال عقب نگه دارد. دلیل اصلی هدف قرار گرفتن هوآوی و کل تجارت تراشه در چین از سوی ایالات متحده، نگرانی از این است که فناوری آمریکایی به دست آمده توسط سازندگان چینی می‌تواند در تراشه‌هایی مانند ۹۰۰۰S برای تامین انرژی پهپادهای کنترل‌شده با هوش مصنوعی، ابررایانه‌ها برای شکستن کد و نظارت به کار گرفته شود. .

بلومبرگ: چین میلیاردها دلار به هواوی می ریزد تا آن را به یک غول تراشه تبدیل کند
گروه سرمایه گذاری صنعت عمده شنژن در سال ۲۰۱۹ با بودجه دولتی ایجاد شد و دستورات مستقیمی را برای حمایت از تلاش های تراشه چین دریافت کرد. این شرکت در حدود دوازده شرکت در زنجیره تامین سرمایه گذاری کرده است، داده هایی را از یک پلت فرم عمومی در مورد اطلاعات ثبت شرکت فاش کرده است. بلومبرگ یک شرکت ابزار ساخت تراشه به نام SiCarrier را پیدا کرد که “رابطه نزدیک همزیستی” با هواوی برقرار کرد و هر دو طرف استعدادهای خود را مبادله کردند.

SiCarrier از مهندسان برای کار تحت پروژه هواوی استفاده می‌کند، در حالی که سازنده تراشه ده‌ها حق ثبت اختراع، از جمله فناوری‌های ماشین‌های الکترونیکی و طراحی‌های مرکز داده را منتقل کرده است. هر دو طرف به درخواست‌ها برای اظهارنظر در مورد اخبار بلومبرگ پاسخ ندادند.

بلومبرگ: چین میلیاردها دلار به هواوی می ریزد تا آن را به یک غول تراشه تبدیل کند
طبق نقشه تخلیه روی دیوار، یکی از تأسیسات SiCarrier قطعاتی را برای تجهیزات تولید نیمه هادی، از جمله چرخ دنده های منبع نور با لیزر، شیرهای کنترل فشار و پمپ ها می سازد.

همچنین Zetop Technologies وجود دارد، شرکتی که ماشین‌های نوری می‌سازد که لایه‌ای پس از ترانزیستورها را روی یک ویفر سیلیکونی قرار می‌دهد، و هوآوی به همراه مؤسسه اپتیک، مکانیک ظریف و فیزیک، وابسته به آکادمی چین، سهامدار اصلی است. علوم.

ASML Holding، یک شرکت هلندی که عملاً انحصار فروش دستگاه های لیتوگرافی را در اختیار دارد، محصولات خود را به شرکت های چینی نمی فروشد. با این حال، هواوی و شرکای آن موفق شدند تعدادی از کارمندان سابق ASML را برای کمک به کار بر روی ماشین‌های تراشه‌سازی استخدام کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی صنعتی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح