کد خبر : 207995
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1402 - 21:58

معنای واقعی محتوای تازه برای گوگل (+نحوه ایجاد آن)

معنای واقعی محتوای تازه برای گوگل (+نحوه ایجاد آن)

معمولاً می شنویم که داشتن محتوای تازه می تواند به سئوی شما کمک کند، اما برای ما عادی نیست که دقیقاً معنای محتوای تازه و اهمیت آن برای رتبه بندی را ببینیم. بنابراین در این پست قصد داریم به موارد زیر بپردازیم: تازگی محتوا چیست و چگونه اندازه گیری می شود. وقتی تازگی محتوا یک

معمولاً می شنویم که داشتن محتوای تازه می تواند به سئوی شما کمک کند، اما برای ما عادی نیست که دقیقاً معنای محتوای تازه و اهمیت آن برای رتبه بندی را ببینیم.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\download.png

بنابراین در این پست قصد داریم به موارد زیر بپردازیم:

تازگی محتوا چیست و چگونه اندازه گیری می شود.

وقتی تازگی محتوا یک عامل رتبه بندی است.

چگونه بفهمیم زمان به‌روزرسانی محتوا فرا رسیده است.

چگونه نمره تازگی خود را بهبود بخشید

محتوای تازه چیست؟

محتوای تازه به محتوای اخیراً منتشر شده، به روز شده یا بازنویسی شده اشاره دارد. گوگل و کاربرانش از محتوای تازه قدردانی می کنند زیرا احتمال دقیق تر بودن آن بیشتر است.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\google-ranking-factors.jpg

از زمان به‌روزرسانی الگوریتم تازگی خود در سال ۲۰۱۱، جستجو برای کلمات کلیدی پرطرفدار یا حساس به زمان، گوگل را وادار می‌کند تا صفحات جدیدتری را با به‌روزترین اطلاعات در اولویت قرار دهد. به روز رسانی تازگی حداقل یک نتیجه را در صفحه برای ۳۵٪ از جستجوها تحت تاثیر قرار داد.

ما می توانیم چهار تاریخ مرتبط با هر URL که به صورت آنلاین منتشر شده است را شناسایی کنیم:

منتشر شده: زمانی که صفحه در وب سایت آپلود شد.

ایندکس شده: زمانی که خزنده ها برای اولین بار صفحه را کشف کردند و آن را به جستجوی گوگل اضافه کردند.

آخرین خزیدن: زمانی که صفحه آخرین بار توسط آن ربات ها خزیده شد.

اصلاح شده: زمانی که آخرین تغییر در صفحه انجام شد.

بازرسی URL کنسول جستجوی گوگل

اگر صفحه‌ای پس از اولین خزیدن به‌روزرسانی و بازنشر شود، زمان انتشار نشان‌دهنده آخرین زمان ویرایش صفحه توسط وب‌سایت است. اگر صفحه بدون انتشار مجدد به روز شود، به عنوان زمان تغییر یافته نشان داده می شود.

داده های متا زمان اصلاح شده صفحه

گوگل چگونه تازگی محتوا را اندازه گیری می کند؟

به گفته Moz، گوگل تازگی محتوای شما را بر اساس عوامل زیادی تخمین می زند، از جمله:

تاریخ شروع صفحه: تاریخی که توسط گوگل ایندکس شد.

مقدار تغییر در صفحه به روز شده: تغییرات بزرگ نشان دهنده تازگی بیشتر است.

تعداد تغییرات در محتوای اصلی صفحه: تغییرات در محتوای اصلی صفحه، طراوت بیشتری نسبت به تنظیم برچسب‌های تاریخ/زمان می‌افزاید.

نرخ تغییر صفحه: تغییرات مکرر در صفحه نشان دهنده تازگی بیشتر است.

نرخ ایجاد صفحه جدید: وب‌سایت‌هایی که بیشتر صفحات جدید اضافه می‌کنند ممکن است امتیاز تازه‌تری دریافت کنند.

تازگی بک لینک ها به صفحه: لینک هایی از سایت هایی که امتیازات تازگی بالایی دارند می توانند امتیاز شما را بهبود بخشند.

فاکتور امتیاز تازگی محتوا: تازگی بک لینک ها

منبع تصویر

آیا تازگی محتوا یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟

عامل تازگی در خلاء وجود ندارد. بلکه یکی از عوامل متعدد یا سیگنال‌های اعتمادی است که هر دو الگوریتم جستجو برای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند و کاربران قبل از کلیک کردن روی هر یک از نتایج به آن فکر می‌کنند. و از آنجایی که تازه بودن بیشتر از موارد دیگر به سؤالات خاصی مرتبط است، نیاز به محتوای تازه باید همیشه بر اساس کلمه کلیدی اصلی شما ارزیابی شود.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\a.jpg

پرس و جوهای تازه در مقابل «ناتازه».

دسته‌های پرس و جو که Google محتوای تازه را برای آنها جستجو می‌کند عبارتند از:

رویدادهای اخیر (به عنوان مثال یک بازی پلی آف)

موضوعات داغ (مثلاً به‌روزرسانی عنوان صفحه Google – پرطرفدار در زمان این پست).

رویدادها و گزارش های تکراری (مانند انتخابات ریاست جمهوری، کنفرانس های سالانه).

اطلاعات مداوم اما همیشه در حال تغییر (مانند بررسی محصول).

دسته‌های پرس و جو که در آن‌ها جدید بودن تأثیر عمده‌ای بر دقت اطلاعات ندارد، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

دستور العمل های غذا

حقایق تاریخی

موضوعات گسترده

موضوعات همیشه سبز

بیایید به چند نمونه نگاهی بیندازیم.

پرس و جوهای تازه

کسی که علاقه مند به مطالعه در مورد روندهای تجارت الکترونیک است، احتمالاً به دنبال آخرین روندهای صنعت تجارت الکترونیک خواهد بود، نه گرایش های سال های گذشته.

مثالی از پرس و جو که در آن تازگی اهمیت دارد

صفحه ای که پرس و جوی حساس به تازگی را هدف قرار می دهد، اگر به روز نشود، به آرامی تحلیل می رود، در حالی که محتوایی که اغلب به روز می شود، احتمال بیشتری دارد که موقعیت آن مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

پرس‌و‌جو‌های «تازه‌نشده».

اما برای کلیدواژه‌ای مانند «بازاریابی جستجو»، تازگی لزوماً یکی از مهم‌ترین عوامل نیست. افرادی که آن کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند احتمالاً می‌خواهند اصول اولیه بازاریابی جستجو را پیدا کنند و چه چیزی را پوشش می‌دهد، که در چند سال اخیر واقعاً تغییر نکرده است.

مثالی از پرس و جو که در آن تازگی مهم نیست

در این مورد، یک صفحه قدیمی‌تر اما هنوز دقیق که به طور مداوم بک لینک‌های جدیدی به دست می‌آورد اما به‌روزرسانی نمی‌شود، مطمئناً می‌تواند با صفحه جدیدتری که لینک‌های ورودی ندارد یا به طور مداوم لینک‌های موجود خود را از دست می‌دهد رقابت کند.

چگونه امتیاز تازگی خود را بهبود بخشید: بهترین روش ها

اکنون که مشخص کرده‌ایم چگونه تازگی محتوا می‌تواند بر رتبه‌بندی پرسش‌های حساس به زمان تأثیر بگذارد، اجازه دهید به سرعت نکات و بهترین روش‌ها را برای گنجاندن عامل تازگی در استراتژی سئوی خود مرور کنیم.

۱. SERP را بررسی کنید

ساده ترین راه برای ارزیابی سطح تازگی که کاربران احتمالاً برای یک پرس و جو می خواهند این است که به تاریخ انتشار نتایج برتر نگاه کنید. به عنوان مثال، می توانید ۱۰ یا ۲۰ نتیجه اول را بررسی کنید و میانگین سنی آنها را محاسبه کنید. در حالت ایده آل، شما همچنین باید وزن بیشتری را به نتایج رتبه های برتر در محاسبه خود بدهید.

SERP برای پرس و جو در مورد قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

ما می‌توانیم با SERP ببینیم که تازگی مهم است، اما برای پرس و جو "چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم" مهم نیست.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی صنعتی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح