کد خبر : 208246
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فروردین 1403 - 19:16

چگونه یک بازیگر ناشناس برای بازی در نقش اسکارلت اوهارا، بزرگ‌ترین نام‌های هالیوود را شکست داد

چگونه یک بازیگر ناشناس برای بازی در نقش اسکارلت اوهارا، بزرگ‌ترین نام‌های هالیوود را شکست داد

  به گزارش دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده با گذشت نزدیک به ۸۵ سال از اکرانش، فیلم بر باد رفته هنوز یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌های تاریخ است. از فیلمبرداری بسیار دشوار آن گرفته تا ارزیابی ها و ارزیابی های امروزی آن، گفتگوها در مورد این فیلم نمادین سال به سال قوی ادامه

 

به گزارش دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده با گذشت نزدیک به ۸۵ سال از اکرانش، فیلم بر باد رفته هنوز یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌های تاریخ است. از فیلمبرداری بسیار دشوار آن گرفته تا ارزیابی ها و ارزیابی های امروزی آن، گفتگوها در مورد این فیلم نمادین سال به سال قوی ادامه می یابد. اما بخش بزرگی از این که چرا این فیلم تا این حد رایج در صنعت سینما ادامه دارد، فراتر از موفقیت در باکس آفیس و جوایز آن است. در عوض، به اسکارلت اوهارا، بازیگر نقش اول فیلم مربوط می شود.

اسکارلت اوهارا که توسط بازیگر انگلیسی ویوین لی به روی پرده آورده شد، همچنان یکی از جذاب ترین شخصیت های تمام دوران است. اسکارلت که در آتلانتا زندگی می کند، در حالی که جنگ داخلی جورجیا را فرا می گیرد، از یک زندگی ممتاز به فقر می رود. او به همان اندازه الهام‌بخش، خودخواه و دوست‌داشتنی است، و در عصری که قهرمانان و تبهکاران به راحتی روی پرده تعریف می‌شدند، یکی از پرتقاضاترین نقش‌های تاریخ هالیوود است. تقریباً همه بازیگران زن در آن زمان در لس آنجلس و چندین ناشناس در سراسر کشور برای این نقش در نظر گرفته شدند. بنابراین، چگونه لی، عمدتاً یک هنرپیشه صحنه از انگلستان، نقش مورد علاقه را بر افرادی مانند بت دیویس و پالت گدارد برد؟ اگرچه بعید بود، لی به لطف شانس، پشتکار و جاه‌طلبی «اسکارلت‌مانند» پیروز شد.

 

انتخاب بازیگران اسکارلت اوهارا در سراسر کشور مورد علاقه بود

هنگامی که بر باد رفته در سال ۱۹۳۶ منتشر شد، بلافاصله پرفروش شد. تهیه‌کننده دیوید سلزنیک متقاعد شد که حقوق استودیوی جدید خود را جمع‌آوری کند و این پروژه خیلی زود به وسواس او تبدیل شد. سلزنیک به دلیل کنترل تمام عناصر فیلم‌هایش بدنام بود (همانطور که آلفرد هیچکاک یک سال پس از بر باد رفته متوجه شد)، و جستجوی او برای اسکارلت کامل تبدیل به اسطوره‌های سینما شده است. در آن زمان سیستم قرارداد استودیو برقرار بود. بر اساس این عمل، ستاره ها به طور انحصاری با یک استودیو، معمولاً به مدت هفت سال، قرارداد داشتند. برای استفاده از هر استعدادی که وجود دارد، سلزنیک باید یک استودیو را متقاعد کند تا استعداد خود را برای فیلم Gone with the Wind قرض دهد. در حالی که انجام این کار همیشه آسان نبود، اما علاقه عمومی Gone with the Wind باعث شد بسیاری از استودیوها بیشتر مشتاق باشند تا ستاره های خود را برای یک وام بالقوه به نمایش بگذارند.

طبق گزارش Country Living، بیش از ۱۰۰ بازیگر زن شناخته شده برای این نقش در نظر گرفته شده بودند. مستند The Making of a Legend: Gone with the Wind توضیح می دهد که بت دیویس، ستاره برادران وارنر برای ایفای این نقش در رای گیری سراسری، مورد علاقه بود. در حالی که او به صفوف تالوله بنک هد و لانا ترنر در ساختن یک تست واقعی نمایشگر برای سلزنیک نپیوست، برادران وارنر او را در آنچه مستند به عنوان بررسی طولانی‌تر توصیف می‌کند، انتخاب کرد. “یک فیلم کامل.” این فیلم Jezabel بود که در آن دیویس نقش یک زن خوشگل جنوبی را بازی می کند. سلزنیک خشمگین بود و همانطور که در The Making of a Legend نشان داده شد، جک وارنر، رئیس برادر وارنر، به جزئیات نگرانی های خود نوشت. در یک مقطع، جستجو برای اسکارلت چنان ناامید شد که وارنر با سلزنیک تماس گرفت تا دیویس را در نقش اسکارلت و یکی دیگر از ستاره‌های او، ارول فلین، در نقش رت باتلر انتخاب کند. اما، همانطور که مستند ادعا می کند، پس از اینکه این بازیگر برای ایزبل جایزه اسکار را به دست آورد، هرگونه امیدی به بازی دیویس در نقش اسکارلت از بین رفت. و از آنجایی که هیچ کس به خاطر بازی فلین در نقش باتلر فروخته نشد، جستجو ادامه یافت.

 

سلزنیک نمایندگان استودیو را در سرتاسر جنوب آمریکا فرستاد تا به طور بالقوه یک بازیگر ناشناس را برای بازی در نقش قهرمان کشف کنند. با این حال، این مستند حدس می‌زند که این بیشتر یک ترفند تبلیغاتی بود تا یک سرمایه‌گذاری جدی. پلت گدارد، ستاره ای که با پارامونت پیکچرز قرارداد داشت، به زودی به “مورد علاقه اسکارلت” تبدیل شد. این بازیگر چندین آزمایش برای سلزنیک انجام داد که بسیاری از آنها امروز به صورت آنلاین در دسترس هستند. این مستند توضیح می‌دهد که سلزنیک یادداشت‌هایی نوشت تا خود را متقاعد کند که گدار انتخاب درستی بوده است. پس از سال ها تاخیر، تولید فیلم باید شروع می شد. خدمه با سوزاندن سکانس آتلانتا شروع کردند، که در آن دو نفر اضافی به جای اسکارلت و رت ایستادند. سلزنیک نمی دانست که همان شب با اسکارلت آینده اش ملاقات خواهد کرد.

 

ویوین لی ستارگان تثبیت شده را برای اسکارلت اوهارا شکست داد

مانند بسیاری دیگر، ویوین لی، بازیگر انگلیسی، هنگام انتشار عاشق فیلم بر باد رفته بود. تیتراژ او در آن زمان بیشتر از کارهای صحنه ای در وست اند لندن تشکیل شده بود. او با معشوقش، لارنس اولیویه، روی فیلم آتش بر فراز انگلستان کار کرد، فیلمی که بنا به ادعای The Making of a Legend، سلزنیک به آن نگاه کرده بود، اما لی را «نمی‌توانست آتش را ببیند» به او منتقل کرد. با این حال، لی مصمم بود که نقش اسکارلت را بازی کند. این هنرپیشه جوان جاه‌طلب عکسی از خود داشت که تصور می‌کرد بهترین شکل اسکارلت است و نتایج را برای سلزنیک ارسال کرد، اما پاسخی دریافت نکرد. با این حال، این لی را منصرف نکرد. اسکارلت آینده (و بلانش دوبوئیس) مطمئن بود که نقش اسکارلت را بازی خواهد کرد.

به عنوان شانس، دوست پسر او، اولیویه، با یک مامور آمریکایی، مایرون سلزنیک، برادر دیوید، قرارداد امضا کرد. با وجود اینکه لی دارای نمایندگی بود، مخفیانه با مایرون نیز قرارداد امضا کرد و به الیویه پیوست که او به آمریکا رفت. در حالی که لی در کشتی بود، Gone with the Wind را دوباره خواند و چندین قسمت را از یاد داشت. به گزارش مستند، مایرون فداکاری لی را دید و از بازیگر پرسید: “دوست داری بروی آتش؟” او لی و اولیویه را به فیلمبرداری شبانه در لات سلزنیک آورد، جایی که چندین ست گذشته شعله ور شد تا مرگ آتلانتا دوچندان شود. مستند و فرهنگ عامه حاکی از آن است که مایرون لی را پیش برادرش آورد و گفت: هی نابغه، اسکارلت اوهارا خود را ملاقات کن.

 

به گفته مجله Ransom Center، سلزنیک جستجوی خود را به گدارد، جوآن بنت و ژان آرتور محدود کرده بود، اما با خوشحالی لی را وارد ترکیب کرد. او حتی همسرش، ایرن مایر سلزنیک، در مورد نامزد جدید نوشت که او را “اسب سیاه اسکارلت” و کسی که “لعنتی خوب به نظر می رسد” می خواند. اگرچه هر چهار بازیگر زن تست‌هایی آنلاین دارند که در آن همه عملکرد عالی ارائه می‌دهند، مشخص شد که لی برای این نقش بهترین بوده است. در The Making of a Legend، دستیار سلزنیک، مارسلا رابین، لی را «تجسم کامل» شخصیت نامید. لی برای نقش افسانه‌ای خود در نقش اسکارلت اوهارا، اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

احتمال انتخاب بازیگران ویوین لی در فیلم بر باد رفته بیشتر شبیه داستان سیندرلا در آن زمان به نظر می رسید. از میان صدها امید اسکارلت، به نظر واقعی‌تر می‌رسید که این نقش به ستاره‌ای مثل بت دیویس یا یکی از محبوب‌های قدیمی این نقش، پالت گدارد برسد. اما عزم، جاه طلبی و کمی شانس لی، راه را برای او هموار کرد تا یکی از نمادین ترین نقش های تاریخ سینما را به دست آورد. علیرغم گفتگوهای بسیار واقعی که مخاطبان امروز درباره این تصویر دارند، این تصویر جایگاه لی را در میان خانواده سلطنتی هالیوود برای همیشه تثبیت کرد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی صنعتی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح