کد خبر : 208215
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 19:32

گوگل کوکی های شخص ثالث را برای ۱ درصد از کاربران کروم در اوایل سال آینده خاموش می کند

گوگل کوکی های شخص ثالث را برای ۱ درصد از کاربران کروم در اوایل سال آینده خاموش می کند

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار بک لینک و به نقل از آستانه گوگل از سال ۲۰۲۰ در مورد برنامه ای برای کروم صحبت می کند تا کوکی های شخص ثالثی را که می توانند فعالیت کاربر را در بسیاری از وب سایت های مختلف ردیابی کنند، مسدود کند. هدف اعلام شده آن در

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار بک لینک و به نقل از آستانه گوگل از سال ۲۰۲۰ در مورد برنامه ای برای کروم صحبت می کند تا کوکی های شخص ثالثی را که می توانند فعالیت کاربر را در بسیاری از وب سایت های مختلف ردیابی کنند، مسدود کند. هدف اعلام شده آن در آن زمان تکمیل این تغییر در عرض دو سال بود. سه سال بعد، این اتفاق نیفتاد، زیرا پیشنهادات آن برای فناوری جایگزین توسط رقبا و طرفداران حریم خصوصی مورد انتقاد قرار گرفته و توسط قانونگذارانی که می‌خواهند بدانند آیا مزیت تبلیغاتی ناعادلانه‌ای به گوگل می‌دهند یا خیر، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

اکنون، گوگل اعلام کرده است که وقتی کروم ۱۱۵ در ماه جولای منتشر شود، از مجموعه استانداردهای جایگزینی Privacy Sandbox پشتیبانی می‌کند تا شرکت‌ها بتوانند آن‌ها را در مقیاس وسیع‌تری آزمایش کنند. آنها برای همه روشن نمی شوند، اما کاربران می توانند قبل از اینکه به طور پیش فرض برای افراد بیشتری فعال شوند، آنها را بدون شرکت در آزمایشی یا روشن کردن پرچم های مرورگر فعال کنند.

 

این اسکرین شات نگاهی «در حال انجام» است که به محض عرضه فناوری جدید در Chrome، صفحه تنظیمات ممکن است شبیه به چه شکلی باشد.

 

پستی در وبلاگ Chrome Developers جزئیات بیشتری در مورد اینکه کدام فناوری ارسال می‌شود دارد. این فهرست شامل Topics API است که به تبلیغ‌کنندگان داده‌هایی درباره مواردی که کاربران ممکن است بر اساس فعالیت شما به آن علاقه‌مند باشند و ابزار FLEDGE برای «خدمت به بازاریابی مجدد و مخاطبان سفارشی» که به مخاطب محافظت‌شده تغییر نام داده است، ارائه می‌دهد.

 

گوگل همچنین نقاط عطف دیگری را فهرست کرده است که قبلاً راه اندازی شده اند، مانند کاهش داده های مرورگر به اشتراک گذاشته شده غیرفعال برای جلوگیری از اثر انگشت و مدیریت اعتبار فدرال که امکان استفاده از سرویس های سبک «ورود به سیستم با…» را بدون باز کردن کاربران برای ردیابی در سایت های مختلف فراهم می کند.

همچنین به‌روزرسانی‌ای در اواخر امسال ارائه می‌شود که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا «منسوخ شدن کوکی‌های شخص ثالث Chrome» را برای حداکثر ۱۰ درصد از مرورگرهای کروم شبیه‌سازی کنند تا بتوانند آزمایش کنند که پس از عرضه آن چگونه خواهد بود.

 

ما با مدیر محصول گوگل، ویکتور وانگ، در مورد این طرح صحبت کردیم، که او گفت با نظرات سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) توسعه یافته است. در حالی که پایان پیشنهادی پشتیبانی از کوکی های شخص ثالث (چیزی که مرورگرهای دیگر مانند سافاری و فایرفاکس اکنون به طور پیش فرض برای سال ها مسدود شده اند) بارها و بارها به تعویق افتاده است، گوگل اکنون می گوید که آن را برای ۱ درصد از کاربران کروم در سه ماهه اول خاموش می کند. سال ۲۰۲۴.

 

ژوئیه گذشته، گوگل هدف خود را در اواخر سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که کوکی‌های شخص ثالث را خاموش می‌کند، و این خبر دقیقاً آن را به تأخیر نمی‌اندازد، اما این شرکت می‌گوید که «به همکاری نزدیک با CMA ادامه می‌دهد» زیرا بیش از ۱ درصد گسترش می‌یابد. کاربران کروم در نیمه دوم سال آینده.

تصحیح ۱۸ مه، ۱۱:۱۵ صبح به وقت شرقی: نسخه قبلی این پست می‌گوید به‌روزرسانی آینده Chrome به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا حذف کوکی‌های شخص ثالث را برای هر درصدی از کاربران شبیه‌سازی کنند. در واقع، تیم کروم می‌گوید که پیش‌بینی می‌کند این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برچسب‌های آزمایشی را برای حداکثر ۱۰ درصد از مرورگرهای کروم دریافت کنند. ما از خطا متاسفیم. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رپورتاژ آگهی صنعتی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح